Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Bloggjätte lanserar krispaket åt journalister

Publicerad: 26 november 2008, 07:07

Varslen haglar i medieindustrin och nu lanserar amerikanska bloggföretaget Six Apart ett krispaket för journalister.
Responsen är över förväntan.


Krispaketet är givetvis marknadsföring för Six Aparts professionella bloggverktyg. Men samtidigt visar det på krisen i traditionell media och de snabba strukturförändringarna i den amerikanska medieindustrin. Förändringar som snart lär märkas på den europeiska marknaden.

Krispaketet innehåller bloggprogrammet TypePad, som ägs av Six Apart, inklusive teknisk support, plats i Six Aparts bannernätverk och registrering på Blogs.com.

Paketet är värt 150 dollar per användare och år. Six Aparts enda krav är att de sökande ska ha blivit av med sitt journalistjobb och att de skickar in deras sista arbete de gjort innan de blivit av med jobbet.

När Six Apart lanserade krispaketet för tio dagar på sin sajt sedan var förväntningen att 20-30 ansökningar skulle komma in. Efter en dryg vecka hade 300 ansökningar rasat in.

– Det var lite av en överraskning. Det här har slagit an en sträng, säger Anil Dash, vice vd på Six Apart, till Marketing Vox.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.