Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Blondinbella nobbade Expressen

Publicerad: 17 april 2008, 11:06

Isabella ”Blondinbella” Löwengrip fick ett erbjudande från Expressen om att blogga på tidningens sajt. – Expressen har hört av sig, men eftersom de bara har hälften så många besökare som Aftonbladet tackade jag nej, säger hon.


Isabella Löwengrip som driver bloggen Blondinbella.se. Foto: Isabelle Ödesjö.

Blondinbella.se är enligt Bloggtoppen.se Sveriges största blogg med drygt 200 000 besökare. Anbud och förfrågningar råder det ingen brist på för Isabella Löwengrip, som driver den framgångsrika bloggen.

Hur bra det går ekonomiskt vill hon inte närmare gå in på.

– Men jag tjänade pengar på bloggen redan i fjol och under 2008 har vi tjänat otroligt mycket. Nu har Glife köpt in sig i Blondinbella och fem sex av deras säljare jobbar med att sälja för mig.

Hur stor andel har Glife köpt?
– Det vet jag inte om jag vill tala om. Men de tar 30 procent i provision, men det är okej eftersom jag varken har tid eller kunskap att sälja.

Har inte de stora medierna velat att du ska blogga hos dem?
– Expressen har hört av sig, men eftersom de bara har hälften så många besökare som Aftonbladet tackade jag nej.

Så du väntar på att Aftonbladet ska höra av sig?
– Ja, kanske kan jag tänka mig att blogga hos dem. Fast å andra sidan har jag ett vinnande koncept som är personligt fast vi driver ett aktiebolag. Det kanske skulle försvinna på en stor sajt.

Aftonbladets informationschef Niklas Bodell:

–  Det är inte så att en bloggare per automatik kvalificerar sig för Aftonbladet för att hon eller han har si eller så många besökare – man ska kunna tillföra ett innehåll som vi saknar. När det gäller Blondinbella har vi inte gjort den bedömningen hittills. Men vem vet, det kanske vi gör.

Läs intervjun med Blondinbella i sin helhet i dagens pappersutgåva av Resumé.

Läs även: Blondinbella hänger ut man som psyksjuk

Leif Holmkvist

Reporter

leif.holmkvist@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.