Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag07.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Bonnier bryter med Smartclip

Publicerad: 5 September 2016, 13:37

Alexander Lydecker, Bonnier News försäljningsdirektör

Bonnier News väljer det gemensamma nätverket Woo för all videoannonsering och bryter därmed samarbetet med Smartclip som leverantör.


Ämnen i artikeln:

ProgrammaticSmartclipAlexander LydeckerBonnier

Woo, det gemensamma nätverket som Bonnier har lanserat för programmatiska videoannonser, blir helhetsleverantör till affärsområdet Bonnier News. Expressen TV och det rörliga innehållet på sajter som Di.se och DN.se kommer nu fullt ut att anslutas till Woo. Detta får konsekvensen att samarbetet med Smartclip sägs upp.

– Det här är ett naturligt steg för oss. Tittandet på tv på digitala plattformar växer snabbt, inte minst för Expressen TV, och därför är det ett strategiskt val att välja Woo som långsiktig partner, Alexander Lydecker, försäljningsdirektör för Bonnier News i ett pressmeddelande.  

– Vi har under flera år haft ett bra samarbete med Smartclip, som jag vill tacka för att ha varit med och skapat en ny viktig mediekanal för våra olika sajter, men nu plockar vi hem hela videoaffären, tillägger Alexander Lydecker.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.