Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Bonnier Business Media förvärvar Nobicon

Publicerad: 5 juli 2017, 10:53

BBM Swedens vd Mikael Nestius

Bonnier Business Media har tecknat ett avtal om att förvärva alla aktier i omvärldsbevakningsföretaget Nobicon Nordic AB.


Nobicon grundades 1991, och har över 25 års erfarenhet av elektronisk hantering av omvärldsinformation. Företaget har kontor i Umeå och i Stockholm. Kunderna finns i hela Sverige.

– Vi är väldigt glada att få in Nobicon i Bonniers totala B2B-erbjudande. Nobicon har ett unikt egenutvecklat digitalt omvärldsverktyg som i dag används av ett stort antal kunder, majoriteten kommer från den offentliga sektorn med Regeringskansliet som största kund, säger Mikael Nestius vd för Bonnier Business Media Sweden i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Vi ser nu fram emot att utveckla den befintliga verksamheten tillsammans med Nobicons medarbetare och att använda Nobicons unika tekniska lösning för att utveckla nya egna produkter.

Nobicons affärsidé är att hjälpa sina kunder att utveckla verksamheten genom systematiskt omvärldsarbete. Detta sker dels genom Nobicon Awareness som är ett verktyg för att bevaka nyheter och andra händelser i omvärlden, samt att paketera och kommunicera omvärldsinformation till medarbetare eller externa intressenter.

– Det ska bli roligt och intressant att bli en del av Bonnier Business Media. Det ger oss förutsättningar att stärka vår befintliga affär och samtidigt bidra med vår teknik till utvecklingen av Bonniers framtida mediaprodukter, säger Jonas Forsström Wahlqvist, VD, Nobicon i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.