Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Bonnier investerar i cashbacksajt

Publicerad: 3 mars 2014, 13:41

Ulrika Saxon.

Foto: Pressbild.

I USA och England är det vanligt med cashback-fenomenet – det vill säga där konsumenter får tillbaka pengar på sina online-köp. Nu går Bonnier Growth Media in i bolaget Refunder.se, som är en svensk motsvarighet till utländska cashbacksajter.


Refunder.se smyglanserades i oktober förra året.

Bolaget har skapats av Fredrik Ohlsson, Victor Dahlborg, Joakim Kempff och Andreas Adler.

Personerna i kvartetten har jobbat i alltifrån MTG till PriceRunner.

Nu  går Bonnier Growth Media in som en av delägarna för att öka farten på  utvecklingen av bolaget – Bonnier köper en dryg tredjedel av bolaget.

Bonnier Growth Medias vd, Ulrika Saxon, blir även styrelseordförande för Refunder.se

– Vi har med växande intresse följt utvecklingen av cashback och ser stor  potential i konceptet och i investeringen i Refunder.se, säger hon i en  kommentar.

Rent praktiskt fungerar det hela så att Refunder.se ger  e-handelskonsumenter pengarna tillbaka på alla onlineköp hos de anslutna  nätbutikerna – företaget har idag 200 sådana butiker koppade till sig.

Konsumenten begränsas inte till något visst erbjudande, utan pengarna tillbaka gäller varje köp i butikernas hela sortiment.

–  Som konsument har man tydliga ekonomiska incitament att göra sina köp  via Refunder.se. Man får pengar tillbaka på alla sina nätinköp, utan att  ändra sitt köpbeteende i övrigt, säger Fredrik Ohlsson, vd och en av  grundarna till Refunder i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.