Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

”Bonnier kan inte ha hundra plattformar”

Publicerad: 7 maj 2014, 08:40

Tomas Franzén.

Bonnier vd:s nytillträdde vd Tomas Franzén grillades av moderatorn Claes de Faire på Stockholm Media Week. Franzén menar att Bonnier har mycket att vinna på att hitta synergier för back office-funktioner.


Claes de Faire ställde bland annat frågan om Tomas Franzén vill centralisera Bonnier. Det höll Franzén inte riktigt med om.  

Alla starka varumärken är oerhört värdefulla, menar han. Däremot tycker Franzén att det finns mycket att vinna på att få ihop back office-funktionerna, att hitta synergier i tekniken mellan varumärkena.  

– Vi kan inte ha hundra plattformar, säger Franzén.

På det området är alltså stora förändringar att vinna inom Bonnier AB.   

Franzén har tidigare poängterat av att fokusera på tekniken i kampen mot den främsta konkurrenten: Google.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.