Media
Bonnier Magazines & Brands satsar på nytt affärsområde
Publicerad: 18 januari 2018, 12:28
Bonnier Magazines & Brands (tidigare Bonnier Tidskrifter) lanserar GrowU – ett nytt affärsområde för resor, event och utbildningsverksamhet, kring sina varumärken.
Under 2017 arrangerade Bonnier Magazines & Brandsäver 200 upplevelser tillsammans med varumärken som mama, amelia, m-magasin, allt om mat, Styleby, Damernas Värld, ToppHälsa och många fler, med sammanlagt fler än 25 000 deltagare. När området växer skapar mediehuset nu ett nytt eget affärsområde: Bonnier Magazines & Brands GrowU.
– Vi skapar ett helt eget affärsområde för tillväxtaffärer där vi erbjuder produkter och tjänster runt våra starka varumärken. Det nya affärsområdet heter GrowU. Vi vill framhålla vikten av att ge våra kunder möjlighet att växa och ta sitt intresse till nästa nivå, säger affärsområdeschef Annika Kvist i en kommentar.
Bonnier Magazines & Brands reseverksamhet sträcker sig från cykelresor till Champagne med ToppHälsa, ridresor till Portugal med Lantliv och mappieresa till Rio de Janeiro.
I höstas lanserades Sveriges första mode- och skönhetsfestival, Stockholm Fashion and Beauty Day. Bonnier Magazines & Brands GrowU arrangerar också exempelvis Årets Mappie för de mogna inflytelserika kvinnorna och Årets mama för att hylla mammor som gör skillnad i världen. Under 2018 planerar mediehuset att göra mer än 250 liveupplevelser tillsammans med sina kunder, varumärken, influencers och partners.
– Vi vill driva frågor, möta våra kunder för att inspireras tillsammans och ge dem en möjlighet att uppleva sin passion IRL. Det gör vi genom våra resor, kurser och event, säger Annika Kvist.