Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Bonnier News lanserar RTB-börs

Publicerad: 26 Juni 2014, 07:49

Dilem Guler.

Bonnier News lanserar onlineannonsering på auktionsbasis. Tidningarna i satsningen är Dagens Industri, Expressen, Dagens Nyheter och Sydsvenskan. Annonsörer och mediebyråer kan därmed köpa Bonnier News annonslager på den öppna RTB-börsen.


Ämnen i artikeln:

SydsvenskanAndreas SandinExpressenBonnier NewsDagens Industri

RTB står för Real Time Bidding och Bonnier News tror att det ligger helt rätt i tiden med satsningen på en sådan börs.

– Framtidens medieköp kommer att vara alltmer automatiserade och vi medier måste bemöta marknadens krav och förväntningar för att vara ett intressant alternativ. En gemensam RTB-börs är ett av många initiativ som visar att vi på Bonnier ligger i framkant inom detta område, säger Dilem Guler, affärschef web på Expressen och projektledare för satsningen, i ett pressmeddelande.

Andreas Sandin, annonschef på DI, låter entusiastisk.

– Att kunna erbjuda en annonslösning som inkluderar samtliga våra
varumärken och miljöer blir ett otroligt starkt erbjudande mot marknaden.
Att i samma paket kunna köpa Sveriges bästa ekonomisite~di.se, de ledande dagstidnings- och opinionssiterna DN och Sydsvenskan samt Expressen fantastiska räckvidd och bredd, Hur ska man kunna stå emot det? Dessutom är det en perfekt kombination för kunderna att kunna köpa på ett effektivt sätt, men med den trygghet som det ger att köpa direkt av medieägarna jämfört med att köpa i anonyma nätverk och utan olika typer av mellanhänder, säger Andreas Sandin.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.