Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Bonnier News omorganiserar annons

Publicerad: 20 juni 2016, 08:09

Alexander Lydecker

Foto: Pressbild/Bonnier News

Annonsavdelningen ska bli effektivare och spegla marknadens behov bättre. Här är Bonnier News nya annonsledning.


Ämnen i artikeln:

Dagens NyheterExpressenBonnier NewsDagens Industri

Det ska inte längre vara en ansvarig annonschef per varumärke inom Bonnier News. Istället ska två personer dela på ansvaret över flera.

Paul Brandenfeldt, tidigare annonschef på Expressen. blir ansvarig för Expressen och Dagens Nyheters operativa försäljningsarbete. John Sjölund, tidigare försäljningschef på Bonnier Ad Network, blir ansvarig för Dagens Industri och Bonnier Ad Network. Hampus Lindberg blir övergripande ansvarig för Live/konferensaffären.

Samtliga ska rapportera till försäljningsdirektör Alexander Lydecker.

Tjänsterna inom affärsutveckling blir dessutom fler. Man utökar bland annat sin support för utveckling och försäljning samt inom det programmatiska. Det skapas även nya roller inom innovation och nya intäkter.

Här är hela annonsledningsgruppen
Paul Brandenfeldt, Head of Sales - DN & Expressen
John Sjölund, Head of Sales - Bonnier Ad Network & Di
Hampus Lindberg, Head of Sales – Live
Jenny Rahm och Christian Risell – Senior Media Manager, Bonnier News Sales
Dilem Guler – Affärsutveckling Bonnier News Sales
Anna Arvidsson – Studio Bonnier News Sales
Serdar Ok – Analys chef Bonnier News Sales

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.