Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Bonnier News skalar upp byråsatsningen: ”Relativt snart en av de största spelarna i Sverige”

Publicerad: 10 Mars 2021, 13:58

Bonnier News Brand Studio skapar en ny avdelning med uppdraget att bygga upp
en fullservicebyrå.


Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Bonnier startade nativeverksamheten under varumärket Bonnier News Brand Studio för snart åtta år sedan för att producera kampanjer åt annonsörerna. Efter ett år där intäkterna ökade med 21 procent jämfört med toppnoteringen 2019 väljer mediekoncernen att satsa mer på området.

I den nya byråverksamheten – som internt kallas ”Agency” – kommer Bonnier News Brand Studio att hjälpa kunderna med en bredare palett av uppdrag. En fullservicebyrå som erbjuder varumärkesstrategier, enklare content och fullskaliga reklamproduktioner.

– Vi har alla förutsättningar att relativt snart vara en av de största spelarna i Sverige, säger Mats Dicklén, chef på Bonnier News Brand Studio i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Vi har ju en stor fördel gentemot våra konkurrenter: vi har en stark bemanning med bred kompetens som redan jobbar med native. Det betyder att vi enkelt kan styra om resurser och hitta synergier som är lönsamma både för våra kunder och oss. 

Satsningen går i linje med Bonnier News strategi att klättra i värdekedjan och mediekoncernen hoppas på detta sätt kunna skapa fler nya affärer utanför de egna publicistiska plattformarna.

Chef för Agency på Bonnier News Brand Studio blir Mattias Wallenholm. Han har en bakgrund som marknadschef (Stockholm Meeting Selection och Stockholm Live) och från byråsidan (Omnicom).

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.