Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 30 maj 2017, 10:56
Bonnier News Lifestyle startar e-handel för hälsoprodukter under nya varumärket "Happy Green" . – Det är en del i vår satsning på nya digitala tjänster, säger Anna-Clara Welander, chef för Bonnier News Lifestyle i ett pressmeddelande.
Bonnier News Lifestyle, före detta Expressen Magasin, driver flera av de största livsstilssajterna, till exempel Hälsoliv, Allt om Resor och Leva&Bo , men ger också ut böcker och magasin.
– Vi har trafik och målgrupper, e-handel och andra digitala tjänster är vårt fokus nu, säger Anna-Clara Welander i en kommentar.
Vd för nya e-handelssajten Happy Green är Torulf Rosvall, marknadschef är Jimi Rasmussen. Båda kommer från grossistföretaget HKC (Hälsokostcentralen) och har tidigare varit kollegor på CDON.com.
– Det var viktigt för oss att hitta rätt personer med kompetens som vi själva ännu inte fullt ut har, säger Anna–Clara Welander i en kommentar.
Happygreen.se säljer ekologiska skönhetsprodukter och livsmedel. Men också välkända märken inom hälsa, hudvård, kosttillskott och träningsprodukter. Målgruppen är kvinnor.
– Vi ser två mönster som gör vår position intressant de kommande åren. Dels den växande medvetenheten för hälsosamma livsstilar. Samtidigt växer e-handeln i Sverige med cirka 16 procent per år, säger Torulf Rosvall i en kommentar.