Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Bonnier satsar på influencers

Publicerad: 16 Augusti 2016, 08:07

Christopher Holmerin, Haig Daniels och Christian Dahlborg.

Bonnier Growth Media-bolagen Tailsweep och Brand Publishing inleder samarbete för att stärka erbjudandet till influencers och mot annonsörer.


Ämnen i artikeln:

Bonnier Growth MediaMediekompanietStrossleTailsweepBonnier NewsPricerunner

Influencers blir allt viktigare enligt e-handelstjänsten Demandware, vars nya rapport visar att 70 procent av millenials genomför köp på nätet efter att ha inspirerats av någon på sociala medier och lika stor andel föredrar innehållsmarknadsföring före reklam.

Det är några av anledningarna bakom att native advertising-byrån Brand Publishing tar över ansvaret för influencer-bolaget Tailsweeps försäljning. Syftet är att förstärka erbjudandet till befintliga och nya influencers samt mot annonsörer.
– I dag är Tailsweep Sveriges största och ledande agentur för influencers med inriktning på blogg, Instagram och sociala medier. När nu Brand Publishing blir Tailsweeps interna säljavdelning skapar vi ett oerhört kraftfullt erbjudande där vi hjälper kunderna att använda rätt influencer vid rätt tillfälle i rätt miljö för rätt målgrupp, säger Tailsweeps vd Christopher Holmerin.

Brand Publishing jobbar med att hitta passande digitala arenor för annonsörers sponsrade innehåll, bland annat via Bonnier News, Pricerunner, Mediekompaniet och Strossle.
– Genom samarbetet med Tailsweep kommer vi nu också hjälpa annonsören att nå Sveriges mest aktiva följare inom sociala medier, samtidigt som vi hjälper influencers att nå nya läsare, säger Christian Dahlborg, vd för Brand Publishing.

Haig Daniels, försäljningschef på Brand Publishing, kommer att ansvara för försäljningen.

Mårten Färlin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.