Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Bonnier startar visselblåsartjänst

Publicerad: 1 November 2017, 15:25

Efter skandalerna rörande sexuella trakasserier startar Bonnier nu en visselblåsarjtänst dit medarbetare ska kunna vända sig.


Ämnen i artikeln:

Dagens Nyheter#MeTooSydsvenskanTomas FranzénBonnierExpressenBonnier News

Efter de senaste veckornas skandaler rörande sexuella trakasserier inom svenska mediehus har flera av bolagen tvingats krishantera. I flera av fallen har chefer på bolagen varit medvetna om problemen utan att ta aktion.

I ljuset av detta startar Bonnier nu en så kallad visselblåsartjänst dit medarbetare ska kunna vända sig för att rapportera missförhållanden på jobbet.

Genom visselblåsartjänsten ska medarbetarna garanteras full anonymitet genom en webbtjänst. En extern, icke namngiven, advokatbyrå kommer även att vara inkopplad.

– Min bestämda ambition är att vi som ägarbolag ska bidra till arbetsplatskulturer med absolut nolltolerans mot sexuella trakasserier. Och till att de som utsätts ska känna att bolagen står på deras sida, och att det alltid är förövare, aldrig offer, som ska ha anledning att oroa sig för arbetsgivarens reaktion, berättar Bonniers vd Tomas Franzén i ett internt mejl till bolagets anställda.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.