Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Bonnier Tidskrifter slukar Tailsweep – vd:n lämnar

Publicerad: 27 Januari 2017, 08:23

Öjje Holt.

Bonnier Tidskrifter tar över influencernätverket Tailsweep från Bonnier Growth Media. Vd:n Öjje Holt lämnar i samband med flytten.


Ämnen i artikeln:

Bonnier Growth MediaAndreas SandinFrida BoisenInfluencersTailsweepBonnier Tidskrifter

Så sent som i oktober presenterades Öjje Holt som ny vd på Tailsweep. Han kom närmast från Acast.
– Öjjes uppdrag är framför allt att fortsätta utveckla Tailsweeps erbjudande till marknaden där grunden är vårt starka content i kombination med innovativ teknik, sa Bonnier Growth Medias vd Ulrika Saxon.

Nu, mindre än ett halvår senare, tar istället Bonnier Tidskrifter över Tailsweep och bildar Nordens största influencernätverk med över 250 influencers. I samband med det slutar Öjje Holt på bolaget.
– Jag lämnar den sista februari. Avvecklade mig själv som en del av mitt uppdrag som konsult. Nästa uppdrag med start den 1 mars blir inom online casino-världen, skriver han i ett sms till Resumé.

Öjje Holt skriver vidare att hans uppdrag är slutfört och att det blir en win-win-situation för båda parterna i och med samgåendet.
– Tailsweep var först med influencermarketing redan 2006 och tillsammans med Bonnier Tidskrifter så blir vårt influencererbjudande dessutom överlägset störst på marknaden. Vi stärker upp i alla vertikaler och vårt innehåll får både mest bredd och mest djup. Nu fortsätter vår satsning på innovativ teknik, bra research och starka influencers, säger Daniel Troyse, head of influencer på Tailsweep i ett pressmeddelande.

Tailsweep blir nu en del av Bonnier Tidskrifters erbjudande vilket skapar helt nya möjligheter för besökare att hitta nya influencers. Även annonsörerna gynnas genom nya tekniksatsningar som gör att de når djupare och mer effektivt in i målgrupper och vertikaler.
– Inte bara att vi kan erbjuda våra annonsörer ett nytt unikt samarbete, även våra Influencers får en ny unik karriärsstege. Vi kan erbjuda dem samarbeten med nya profiler och nya kreativa redaktionella upplägg. Det känns som en dröm att vi får koppla ihop nya digitala talanger med våra starka varumärken, sajter, magasin och eventaffärer, kommenterar Frida Boisen, digital chef på Bonnier Tidskrifter.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.