Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Bonnier Tidskrifter utökar content-satsning

Publicerad: 28 September 2016, 11:45

Camilla von Otter blir projektledare på Bonnier Tidskrifter Sales.

Foto: Pressbild

Camilla von Otter rekryteras för att leda satsningen på content marketing.


Ämnen i artikeln:

Andreas SandinContent MarketingBonnier Tidskrifter

Tidigare har Bonnier Tidskrifters contentavdelning ägnat sig åt att skapa innehåll för sina kunders räkning som sedan gått i BT:s kanaler. Nu ska de även bli innehållsleverantörer till kundernas egna kanaler. Ansvarig för detta blir Camilla von Otter som tidigare har varit chefredaktör för Vi i Villa. Prioriterade områden är mode & skönhet, kvinna /livsstil, mat & dryck samt hem & inredning.
– Med sin starka organisation i form av analys, kunskap om målgruppen och ett imponerande nätverk av redaktörer, skribenter, stylister och fotografer inom såväl print, digital och rörlig produktion är Bonnier Tidskrifter ett intressant alternativ för många kunder som vill säkerställa kvalitén för content som produceras och distribueras i egna kanaler, säger Camilla von Otter i en kommentar.

Bonnier Tidskrifter Sales producerar i dagsläget redaktionellt innehåll för bland andra Happy Homes och Lundby.
– För oss är det en naturlig utveckling att vara innehållsleverantör till företag inom segment som vi dagligen bevakar och nu växlar vi upp denna disciplin, menar Andreas Sandin, sales director Bonnier Tidskrifter.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.