Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 6 maj 2008, 06:49
Bonnier har utsett Nancy Brooke Smith till kreativ chef för Parenting Group, som ger ut föräldratidningarna Parenting och Babytalk i USA.
Resume.se har tidigare skrivit om den stora chefsflykten från de tidningar som Bonnier köpt i USA. Bonnier köpte 18 amerikanska tidskrifter från Time Warner för drygt 220 miljoner dollar. I affären ingick bland annat tidskrifterna Parenting, Babytalk, Field & Stream och Ski Magazine.
Källor till New York Post uppgav att det uppstod en ”monstruös kulturkrock” när affären avslutades förra året och en rad chefer på magasinen som Bonnier köpte lämnade sina jobb.
Nu har Bonnier rekryterat Nancy Brooke Smith som ny creative director för Parenting Group. Hon har tidigare varit ad på Babytalk. Detta enligt Foliomag.com.
Läs även: "Monstruös kulturkrock" efter bonniers USA-affär
Läs även: Motgång för Bonnier i USA
Magnus Helander