Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Bonnier tillsätter ny kreativ chef i USA

Publicerad: 6 maj 2008, 06:49

Bonnier har utsett Nancy Brooke Smith till kreativ chef för Parenting Group, som ger ut föräldratidningarna Parenting och Babytalk i USA.


Resume.se har tidigare skrivit om den stora chefsflykten från de tidningar som Bonnier köpt i USA. Bonnier köpte 18 amerikanska tidskrifter från Time Warner för drygt 220 miljoner dollar. I affären ingick bland annat tidskrifterna Parenting, Babytalk, Field & Stream och Ski Magazine.

Källor till New York Post uppgav att det uppstod en ”monstruös kulturkrock” när affären avslutades förra året och en rad chefer på magasinen som Bonnier köpte lämnade sina jobb.

Nu har Bonnier rekryterat Nancy Brooke Smith som ny creative director för Parenting Group. Hon har tidigare varit ad på Babytalk. Detta enligt Foliomag.com.

Läs även: "Monstruös kulturkrock" efter bonniers USA-affär 

Läs även: Motgång för Bonnier i USA

Läs även: Bonnier i miljardaffär i USA

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.