Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Bonnierbolagen får gemensamt annonsnätverk

Publicerad: 4 december 2014, 13:25

John Sjölund har tillsatts som försäljningschef för Bonnier Ad Network.

Bonnier lanserar annonsnätverket Bonnier Ad Network som ska samla annonsförsäljningen för alla Bonnierbolag digitalt. John Sjölund har tillsatts som försäljningschef.


Ämnen i artikeln:

Bonnier ABBonnier News

Bonnier har tidigare berättat att man kommer satsa på ett större samarbete mellan de olika Bonnierbolagen. Nu lanser man Bonnier Ad Network som ska erbjuda kunder att utnyttja Bonniers totala räckvidd. Det kommer även bli möjligt att inom flexibla ramar kombinera de digitala kanalerna i samtliga bolag.

– Vi säljer sedan en tid tillbaka vårt desktoplager gemensamt inom Bonnier, men då främst osålda visningar på osålda positioner. Nu kompletterar vi med en premiumprodukt som ger kunderna tillgång till samtliga Bonniers digitala produkter och ger oss unika möjligheter till kreativa paketeringar, säger Alexander Lydecker, annonsdirektör på Expressen och ansvarig för nätverket inom Bonnier News, i ett pressmeddelande.

Projektet kommer drivas av Bonnier News och lanseras till årsskiftet.

John Sjölund har tillsatts som försäljningschef och kommer tillträda den 1 februari. Han kommer närmast från TV4-Gruppen där han arbetat som försäljningschef och affärschef.

– Vi kommer att kunna erbjuda våra kunder en stor räckvidd och genom att kombinera de olika plattformarna och dess möjligheter med varandra möta kundernas ständigt ökade krav på relevans, effekt och unikitet, säger han i ett pressmeddelande.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

Bonnier ABBonnier News

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.