Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 10 december 2010, 06:17
Bonnier följer Richard Bransons iPad-spår och ger ut ett nytt magasin enbart på läsplatta. Roadtrip är en bil- och resetidning och publiceras av amerikanska Bonnier Corporation.
I förra veckan lanserade superentreprenören Richard Bransons företag Virgin det nya iPad-magasinet Project.
Om någon vecka ska News Cops nya dagstidning The Daily komma ut på iPad.
Men däremellan kommer Bonnier Corporation ut med nya livsstilsmagasinet Roadtrip exklusivt på iPad.
– Det är första magasinet för människor som ser sina fordon som karaktärer i livets äventyr, hävdar chefredaktören Matthew Phenix som tidigare varit på flera av Bonniers amerikanska resetidningar.
Bonnier Corporations varumärkeschef säger till Mediaweek att man håller nere kostnaderna genom att använda befintlig personal. Samtidigt vill man experimentera.
– Resetitlar försöker vi att bara göra horisontella medan andra titlar ska vi se hur deras varumärken bäst reflekteras på iPad. Jag tror inte att det finns ett svar.