Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 13 februari 2012, 09:14
Karin Friis.
Foto: Pressbild.
Karin Friis, marknadschef på Boxer, blir ordförande för Sveriges Annonsörers kommitté för tv-reklam, KTR.
KTR arbetar med att utveckla och säkerställa mätvaluta och mätmetoder så att annonsörerna vet vad de betalar för.
– Frågan om valuta och mätning är oerhört stor och svår och sköts i praktiken av MMS men är absolut kommitténs hjärtefråga, säger Karin Friis i en kommentar.
En annan viktig fråga för kommittén är unika filmkoder som gör det möjligt att följa en specifik reklamfilm hela vägen genom bokningssystem till uppföljning.
Fakta/Tv-kommittén
Sveriges Annonsörers kommitté för tv-reklam, KTR, är ett forum för diskussioner för att ena de kommersiella aktörerna i viktiga tv-reklamfrågor. I kommittén sitter representanter från de kommersiella reklam-tv-kanalerna, mediebyråerna, Mediamätning i Skandinavien AB, MMS och annonsörerna. Sveriges Annonsörer har totalt tolv mediekommittéer som bevakar och driver frågor för olika medieslag och kommunikationsdiscipliner.
(Källa: Sveriges Annonsörer)
Magnus Helander