Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Boxers marknadschef blir tv-ordförande

Publicerad: 13 Februari 2012, 09:14

Karin Friis.

Foto: Pressbild.

Karin Friis, marknadschef på Boxer, blir ordförande för Sveriges Annonsörers kommitté för tv-reklam, KTR.


Ämnen i artikeln:

BoxerSveriges Annonsörer

KTR arbetar med att utveckla och säkerställa mätvaluta och mätmetoder så att annonsörerna vet vad de  betalar för.

– Frågan om valuta och mätning är oerhört stor och svår och sköts i  praktiken av MMS men är absolut kommitténs hjärtefråga, säger Karin  Friis i en kommentar.

En annan viktig fråga för kommittén är unika filmkoder som gör det möjligt att följa en specifik reklamfilm hela vägen genom  bokningssystem till uppföljning.

Fakta/Tv-kommittén
Sveriges  Annonsörers kommitté för tv-reklam, KTR, är ett forum för diskussioner  för att ena de kommersiella aktörerna i viktiga tv-reklamfrågor. I  kommittén sitter representanter från de kommersiella  reklam-tv-kanalerna, mediebyråerna, Mediamätning i Skandinavien AB, MMS  och annonsörerna. Sveriges Annonsörer har totalt tolv mediekommittéer  som bevakar och driver frågor för olika medieslag och  kommunikationsdiscipliner.

(Källa: Sveriges Annonsörer)

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

BoxerSveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.