Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

BP Media lägger ned

Publicerad: 23 februari 2009, 09:18

BP Media, förre Metro-vd:n Martin Gellerstedts säljbolag, avvecklas. 19 personer förlorar jobbet. – Flera bolag är intresserade av att rekrytera och har redan hört av sig, säger Martin Gellerstedt.


Det var för två år sedan som Martin Gellerstedt slutade på Metro och startade BP Media som ett utpräglat säljbolag.

Bolaget har sedan dess byggt upp en säljverksamhet kring externa uppdragsgivare som Expressen och City, bland annat inom rese- och nöjesannonser.  

Men nu avvecklas alltså verksamheten. Anledningen är inte oväntat konjunkturen. Redan i höstas märkte BP Media en kraftig avmattning i efterfrågan. Men efter årsskiftet har läget förvärrats. Martin Gellerstedt beskriver en marknad där luften gått ur totalt.

– Det finns extremt få köpare därute och vi får inga signaler om att det skulle vända. Min prioritet just nu är att lämna över våra kunder till uppdragsgivarna och hitta nya jobb till mina säljare.

Intresset för säljarna har varit stort, säger Gellerstedt:
– I allt mörker är det ändå en skön känsla.

Han vill inte kommentera vilka bolag som hört av sig.
– Det finns inga löften. Men det är säkert flera av säljarna som kan vara intressanta för både City och Expressen.

Vilken är din egen agenda, söker du också jobb eller tänker du starta något nytt entreprenörsprojekt?

–Jag vill avveckla det här först på ett bra sätt. Sedan ska jag ta mig en funderare.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.