Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Bråket trappas upp kring Mobile Loyaltys emission

Publicerad: 27 Februari 2012, 15:18

Mobile Loyalty väntar fortfarande på 3 miljoner kronor från fyra deltagare i emissionen från december. Bolaget har dragit igång en juridisk process för att få tillbaka de pengar som har utlovats.


Ämnen i artikeln:

RapidusScandvision

Mobile Loyalt meddelade att bolaget har fått in 5,8 av miljoner i samband  med emissionen inför noteringen på Aktietorget i januari, enligt  nyhetsbrevet Rapidus.

Men nu har man tröttnat på att vänta på fyra  aktörer som tecknat sig för 3 miljoner kronor, men som ännu inte kommit  in med några pengar.

Aktietorget har också krävt att de pengar som har annonserats måste komma in.

Mobile Loyalty har därmed fått vända sig till övriga aktieägarna för att lösa sina likviditetsproblem.

Tiotalet  ägare skjuter till sammanlagt 3 miljoner kronor i form av ett skuldbrev  med optionsrätt, vilket senare kan omvandlas till aktier.

Mobile Loyalty har även dragit igång en juridisk process för att få tillbaka pengarna.

Bolagets ordförande, Sterner de la Mau, vill inte nämna några namn, men uppger att det rör sig om svenska bolag och privatpersoner.

Mobile Loyalty utvecklar tjänster för marknads- och köpinteraktion i mobiltelefoner.

En  av bolaget första kunder är Kristanstadsbladet. Här har Mobile Loyalty  utvecklat en app som blandar nyheter med lokala annonser och  specialerbjudanden.

Mobile Loyalty tar inte betalt för tekniken, utan får del av tidningens annonsintäkter.

Mobile Loyalty-koncernen består också av kommunikationsbyrån Scandvision, där fem personer nyligen slutade i ett sparprogram, enligt Rapidus.

Mobile Loyalty har även köpt Malmö-bolagen Scandinavian Advertising och Encons Nordic.

Mobile Loyalty har drygt 50 medarbetare.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

RapidusScandvision

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.