Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 24 augusti 2015, 12:25
Brand New Content expanderar med nytt bolag inom content marketing. Tidigare Aftonbladet-chefen Klas Lindberg och OTW:s tidigare new business director Gustav Vidlund ska driva det nystartade bolaget Brand New Story.
Målet med dotterbolaget är att utveckla content marketing-branschen. Brand New Story ska erbjuda kvalitativt innehåll och digitala tjänster för alla som vill nå ut och hamna i dialog med sina kunder. Satsningen leds av den mångåriga Aftonbladet-chefen Klas Lindberg. Han går i dag in som vd i nystartade dotterbolaget.
– Det står alltmer klart att traditionell annonsering inte längre fungerar. Näringslivet skriker efter hjälp att kommunicera med sina kunder - på riktigt. Vi ska hjälpa företag och organisationer med att lyssna och berätta sina historier genom smart och engagerande digitalt innehåll, säger Klas Lindberg i ett pressmeddelande.
Vid sin sida har han Gustav Vidlund med 15 års erfarenhet inom content marketing och som senast kommer från OTW.
– Det känns oerhört inspirerande att få vara med och bygga upp en ny, smart verksamhet med ett branschledande erbjudande. Jag ser fram emot att tillsammans med våra kunder skapa innovativt och effektivt innehåll, säger Gustav Vidlund i en kommentar.
Brand New Story kommer att erbjuda både digitala helhetslösningar som punktinsatser skräddarsydda efter uppdragsgivarens behov. Verksamheten riktar sig mot både mot B2B- och B2C-kunder och de ser stora möjligheter att göra mer även inom internkommunikation med mobila tjänster i fokus.
– Vi kommer att jobba på ett agilare sätt än de etablerade content marketing-bolagen där många har byggt upp sin verksamhet kring traditionella printaffärer. Den ryggsäcken slipper vi. Därmed inte sagt att vi inte kan ta oss an printuppdrag, säger Klas Lindberg i en kommentar.