Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Breakit förstärker med bloggare och krönikörer

Publicerad: 24 September 2015, 15:10

Viggo Cavling, Louise Fritjofsson och Emanuel Karlsten.

Techsajten breddar innehållet med nya bloggare och krönikörer. Bland dragplåstren finns Resumés förre chefredaktör Viggo Cavling, Vint-grundaren Louise Fritjofsson och sociala medier-experten Emanuel Karlsten.


Ämnen i artikeln:

Jon Mauno PetterssonViggo CavlingStartupsBloggareEmanuel KarlstenBreakit

Breakit har sedan starten hårdsatsat på egna nyheter om den svenska startup-världen. Men nu breddar de med analyser och åsikter från en ett antal namnkunniga aktörer.
– Vi vill få till en bra och bred mix inom vårt segment som är den en digitala affärsvärlden. Nu får vi en blandning av personer som både är en del av startupvärlden men som också fånga upp saker utifrån. Det här är bra namn som vi är supernöjda med, säger Jon Mauno Pettersson, nyhetschef på sajten.

Viggo Cavling slutar nu att blogga hos Dagens Media för att istället fokusera tydligare på den digitala scenen.
– Jag vill vara på Breakit för att detta är framtiden. Jag är övertygad om att den digitala revolutionen bara är i början. Det mesta återstår, men Breakit är flygbussen ut till Arlanda och den stora resan. Jag vill också bort från den traditionella mediebranschen som jag tycker backar in i framtiden, säger han i en kommentar.

De andra nya skribenterna är journalisten Emanuel Karlsten, Spotifys tidigare teknikchef och affärsängeln Andreas Ehn, startupprofilen Lisa Enckell, Vint- och AdProfit-grundaren Louise Fritjofsson och digitala byrån Matters grundare Mathias Eriksson.

Satsningen finansieras delvis ett native-samarbete där genom att juristbyrån Jansson & Norin får en egen blogg.
– De kommer att ha en blogg som heter Startupjuristerna. Den tror vi kommer ha ett stort värde för våra läsare där de kan bidra med nyttigheter kring vad som är viktigt att tänka på när man driver företag, säger Jon Mauno Pettersson.

Hur går det för er annars?
– Den här veckan landar kring 50 000 unika besökare, och vi växer i stadig takt. Det känns som att vi fyllt ett tomrum på marknaden, och det här är ett bevis på att det vi gör är rätt.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.