Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Brittiska tidningar testar amerikanska marknaden

Publicerad: 24 Juli 2008, 11:46

Flera brittiska tidningar visar ett allt större intresse för den amerikanska marknaden. Bland annat satsar nu brittiska The Guardian på nyanställningar för att nå en stark position i USA.


Skärmdump från Guardian America.

The Guardian har anställt Caroline Little , tidigare ansvarig redaktör för Washingtonpost Newsweek Interactive , som inkluderar Washingtonpost.com och Newsweek.com.

Little, som slutade tidigare i år efter att ha varit på Washington Post i 10 år, ska nu hjälpa till med The Guardians expandering på den amerikanska mediemarknaden. Det uppger Press Gazette.

Det var förra året som The Guardian lanserade sajten Guardian America som vänder sig till den amerikanska marknande. Sajten drivs från Washington. Redaktör för satsningen är Michael Tomasky.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.