Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Bröllopsbomben

Publicerad: 5 mars 2010, 13:44

Kunga- och skvallermagasinen får ny tuff konkurrens. Här är Aftonbladet storsatsning på Victorias och Daniels bröllop: Nya, glossiga, magasinet Aftonbladet Royal. – Det här är själva kronjuvelen i vår omfattande bröllopssatsning, säger Marica Finnsiö, utvecklingschef och projektledare för bröllopsbevakningen.


Aftonbladets nya produkt som ska skrämma slag på konkurrenterna.

Det "”lyxiga” magasinet är 100 sidor tjockt, kostar 29 kronor (säljs med Aftonbladet torsdag-söndag) och ska komma ut sex gånger under våren.

– Vi satsar på spännande avslöjanden och överraskande bilder i en glamourös förpackning, säger Cecilia Rindbäck Vangbo, redaktör, i ett pressmeddelande.

Premiärnumret kommer på torsdag nästa vecka då det är hundra dagar kvar till bröllopet.

Hovexperten Herman Lindqvist och hovreportern Jenny Alexandersson hårdprofileras i den nya tidningen som också ska bjuda på ”stort exklusivt bildmaterial, långläsning om kungafamiljen, intervjuer med hovexperter och initierade artiklar om alltifrån galaklänningar och kungliga smycken till bröllopstårtor”.

Aftonbladet utlovar fler bröllopssatsningar framöver.

– Vi har förstärkt redaktionen för att kunna vara ledande i nyhetsbevakningen på webb och i print, och Royal är den första i en rad spännande lanseringar fram till bröllopet, säger Marica Finnsiö.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.