Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag26.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Budgetvarumärket som ger telejättarna huvudvärk

Publicerad: 19 Oktober 2017, 13:08

Niklas Grawé på Tre/Hallon.

Niklas Grawé på Hallon har en enkel förklaring till varför han är vinnaren i telekomkategorin i Resumés tävling.


Ämnen i artikeln:

HallonSveriges bästa marknadschefer 2017

Hallon är långt ifrån störst bland teleoperatörerna. Men tillsammans med Vimla och till viss del Halebop är Hallon utmanaren bland teleoperatörerna. Målgruppen är främst yngre, tjänsterna är billigare och – enklare.
– Positionen är väldigt tydlig. Vi är enkla och vi är billiga, säger Niklas Grawé, kommersiell chef på Hallon/Tre.

Det senaste året har Hallon utvidgat sin målgrupp från de riktigt unga till hela familjen. Sedan gav man sig in på företagsmarknaden med insikten om att det är ett område som är extremt gammaldags och komplext att förstå.
– Det är en målgrupp som det är enkelt att nå och förenkla för.

Men den stora förklaringen till årets framgång är, enligt Niklas Grawé, långsiktigheten och att varumärket är konsistent.

Hallons byråer
Reklambyrå: Forsbergs, inhousebyrå.
Mediebyrå: DNA.
Webbyrå: Magic by Istone.

Övriga nominerade i kategorin
Jim Carlberg, Comviq
Åse Holmberg, Tele2
Hanna Riberdahl, Telenor
Lars Axelsson, Telia
Victoria Appelqvist, 3
Johan Littorin, Vimla

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.