Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 19 oktober 2017, 12:35
Emelie Gessner är marknadschef på Byggmax.
Varför ändra en vinnande strategi? Byggmax marknadschef Emelie Gessner är vinnare i kategorin byggvaruhus.
– Vi växer på marknaden, vi växer inom e-handel, vi tar andelar – vi är nöjda, sammanfattar marknadschef Emelie Gessner, som är Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin byggvaruhus.
I somras gav sig Byggmax in i tv-branschen. Tillsammans med TV4 och produktionsbolaget Jarowskij producerade byggvaruhuset tv-serien "Alla bygger".
– Vi fick fantastiskt fina tittarsiffror, säger Emelie Gessner (runt en halv miljon enligt MMS). Här var det ingen arg snickare, utan väldigt vanliga människor som renoverade hus.
Det är stark igenkänning. Inte helt olikt Byggmax reklamkoncept där vanliga människor berättar om sina byggprojekt.
– Kunderna kan känna igen sig även där.
Och det fungerar. Byggmax har hög kännedom och gillas av hemrenoverarna. Strålkastarljuset är riktat mot kunderna och Emelie Gessner vill tro att Byggmax framgång bygger på att företaget lyssnar på vad deras kunder vill ha.
Byggmax byråer:
Reklambyrå: Inhouse.
Mediebyrå: Mediacom.
Övriga nominerade i kategorin:
Johan Saxne, Bauhaus
Mischa Moszkowicz, Bolist
Andreas Larsson, Hornbach
Magnus Jirlow, K-Rauta
Per-Ivan Christiansson, Skånska Byggvaror
Erik Öhlin, XL bygg/Byggtrygg