Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag03.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Byrå skriver bok om psykologiska insikter

Publicerad: 8 Augusti 2017, 11:55

Rodolfo har alltid använt sig av psykologi för att läsa kommunikationsproblem. Nu ger byrån ut en bok med


Ämnen i artikeln:

InnovationsbyråerLudwig JonssonPsykologi

För två år sedan lanserade Rodolfo ett digitalt bibliotek och nyhetsbrev med psykologiska insikter i mikroformat. Nu har förlaget Roos & Tegnér nappat på idéen att ge ut dessa i bokform. Varje kapitel kommer att avhandla ett område i livet.

– Den här boken kommer troligtvis inte göra dig mer hälsosam, inte heller hjälpa dig att hitta dig själv och den kommer med största sannolikhet inte heller förändra ditt liv. Däremot passar den perfekt för slösnack i fikarummet, isbrytare på första Tinder-dejten eller som öppningsreplik till roséminglet i Almedalen, säger byrågrundaren och medförfattaren Ludwig Jonsson i en kommentar.

Hela boken är baserad på forskning och studier, men med ett lättsamt och tillgängligt språk. Arbetet pågår just nu för fullt och utgivningen sker till årsskiftet.

Här är några exempel på avsnitt:
"Därför bör du inte avsluta sms med en punkt"
"Tinder-bilden som får flest att svajpa höger"
"Därför presterar Chrome-användare bättre på jobbet"

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.