Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Café Opera stöps om

Publicerad: 6 november 2013, 08:02

Foto: Pressbild. Paulo Fagundez (t.h) Patrik Slettman.

Nobis-gruppen har kopplat in CNM för att stöpa om Café Opera som varumärke. Nya Café Opera öppnar den 8-9 november. Arbetet har handlat om alltifrån att ändra koncept, dekor och möblemang till själva marknadsföringen.


Café Opera ägs idag av Nobis-gruppen, som  också driver Operakällaren, Ställmästaregården och naturligtvis Nobis  Hotell.

Det nya Café Opera-samarbetet mella Nobis och CNM innebär att  det sker en storsatsning på ”högre service med gästen i absolut fokus”.

CNM har tidigare arbetar också i Las Vegas, Miami och New York med alltifrån ren ombyggnad till marknadsföring.

– Det är en dröm som går i uppfyllelse nu när det är klart att vi får  driva nattklubbsverksamheten på Café Opera. När vi pratade om att flytta  hem till Sverige, så var Café Opera med dess fantastiska arv och unika  lokaler högst upp på önskelistan för oss båda, säger Patrik Slettman och Paulo Fagundez.

Duon har bott och arbetat i USA under de senaste tio åren och arbetat med några av världens främsta nattklubbar.

Patrik och Paulo startade nattklubben Bergmans för ett år sedan och har därefter inlett en dialog med Café Opera.

– Med  hjälp av Patrik och Paulos gedigna erfarenheter från den amerikanska  marknaden, är målsättningen att fortsätta leverera en nattklubb av hög  internationell nivå, säger Abbe Ibrahim, vd på Operakällaren i en  kommentar.

Café Operas nattklubbschef, Jonas Ghauri, uppger att man  nu har förändras i varje del från ljud, ljus, dekor och möblemang till  service, personal och marknadsföring.

– Jag åker till Miami ofta och  har då besökt de klubbar som drivits av Patrik och Paolo. Vad som är  slående är det amerikanska sättet att jobba med service och  underhållning, någon jag alltid velat "ta hem" och nu har vi möjligheten  att göra det tillsammans, säger han i en kommentar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.