Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 24 Oktober 2011, 13:32
Canal Digital har de nöjdaste kunderna av digital-tv-bolagen enligt Svenskt Kvalitetsindex. Förra året hade man sämst kundnöjdhet och har gjort en rejäl klättring.
Ämnen i artikeln:
Canal DigitalCanal Digital har en kundnöjdhet på 68,8 i senaste Svenskt Kvalitetsindex för telekomoperatörerna. Med det är man bäst bland digital-tv-leverantörerna efter att ha varit sämst förra året. Kundnöjdheten inom branschen som helhet har ökat med en procentenhet, från 64,6 2010 till 65,6 i år. Skalan går mellan 0 och 100. Svenskt Kvalitetsindex intervjuar kunderna och mäter deras uppfattning av service och kvalitet i förhållande till priset.
– Det känns som julafton redan. Vi får ett kvitto på att det vi gör verkligen uppskattas bland våra kunder och deras upplevelser är det allra viktigaste för oss, säger Mats Almgren, vd på Canal Digital, i ett pressmeddelande.
Mätningen visar också att Halebop har de nöjdaste kunderna bland privata mobiltelefonkunder och att Bredbandsbolaget har nöjdast kunder inom fast bredband. Telia har de nöjdaste företagskunderna på mobiltelefonisidan och även de nöjdaste mobilt bredband-kunderna på såväl den privata sidan som företagssidan.
Canal Digital 62,8 - 68,8
Boxer 67,4 - 66,5
Telia 66,0 - 66,2
Viasat 64,5 - 65,0
ComHem 63,1 - 62,9
Siffror för 2010 respektive 2011. Källa: Svenskt Kvalitetsindex.
Emanuel Videla
Ämnen i artikeln:
Canal Digital