Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Canal Digital i samarbete med ”Mr TVdags”

Publicerad: 11 November 2014, 14:05

Tv-bolaget Canal Digital har inlett ett samarbete med chefredaktören för TVdags, Kjell Häglund. Tanken är att han ska guida i dagens tv-utbud och varna för floppar.


Ämnen i artikeln:

Kjell Häglund

Canal Digital menar att befolkningens engagemang kring tv-program och särskilt tv-serier har nått rekordnivåer.

Den slutsatsen drar man bland annat utifrån antalet spaltcentimeter hos tidningarnas kultursidorna och engagemanget i sociala medier.

Canal Digital vill nu rida på den vågen och inleder ett samarbete kulturjournalisten Kjäll Häglund, som bland annat är chefredaktör TVdags.

Tanken är att han ska lyfta fram pärlorna i tv-utbudet och även varna för "en och annan tv-flopp".
– Det finns ingen som har säkrare åsikter om vad som bra och dålig tv och vi tror att våra kunder och följare på Facebook kommer uppskatta Kjells personliga och proffsiga tv-tips, säger Maria Sörnell, PR-ansvarig på Canal Digital i en kommentar.

Kjell Häglund får fritt spelrum att "hissa och dissa" program i Canal Digitals utbud tre gånger per vecka. Texterna publiceras under vinjetten "Bäst ikväll med Kjell".

– Som skrivande tv-älskare har jag i grunden samma ambition  popkulturellt som Canal Digital har kommersiellt – att öka hypen kring  tv-tittande. Jag vill lyfta tv som kulturform, visa vägen kring det  bästa och varna för det sämsta, säger Kjell Häglund i en kommentar.

Här är hans första inlägg.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Kjell Häglund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.