Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Candyking introducerar lösgodisemojis

Publicerad: 27 april 2021, 09:31

Tillsammans med Nord DDB rullar Candyking ut ett nytt kommunikationskoncept med godisemojis som ska undvika missförstånd och besvikelser under helgerna.


Ämnen i artikeln:

CandykingNord DDB

Candykings har tagit fram 50 olika godisemojis till telefonen. Syftet är att det ska bli enklare att plocka rätt godis till någon annan.

Enligt Andrea Lindgren, head of brand & concept, central pick & mix på Cloetta, har företaget tagit utgångspunkt i ”högst ovetenskapliga studier” som visar att åtta av tio har upplevt besvikelse eller frustration när någon köpt fel sorts lösgodis åt dem.

Kommunikationskonceptet kommer att vara en av grundstenarna på Candykings nordiska marknader och ska snabbt etablera associationen mellan varumärket, lösgodis och personliga favoriter.

– Vi ser att lanseringen av våra emojis kommer att underlätta dialogen mellan vänner och familj som nu kan dela sina personliga favoriter med varandra på ett enkelt sätt, säger Andrea Lindgren i en kommentar.

Vid lanseringen finns storsäljare som Colaflaskor, Plopp, Körsbär, Center och Hot Lips i digitala emojiversioner, och fler kommer att fyllas på över tid. Utvalda produkter finns redan nu även som GIF:ar på Giphy.

Konceptet kommer att rullas ut i alla varumärkets kanaler med engagerande butiksmaterial och digitalt content.

Med lanseringen av kommunikationskonceptet som förstärks med godisemojis ska Candyking bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis.

Arbetsgrupp

Nord DDB

Jonas Björlin/Caroline Wetterholm, Client Director

Tina Munck, Client Manager

Linnea Berglund, Planner

Kalle dos Santos, Art Director

Stefan Gustafsson, Copywriter

Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer

Anna Olivemark, Social Media Director

Moa Severin, Social Media Manager

Jesper Andersson, Media Planner

Christian Björnerhag, Content Designer Studio

Fredrik Källström, Graphic Designer Studio

Produktion


NORDx

Axel Wahlén, Developer

Mattias Nordenham, Senior Digital Designer

Albin Wikander, Technical Project Manager

Prince Talhaoui, Technical Director

Erik Hagström/Stefan Wikström, Producer

Kund

Andrea Lindgren – Head of Brand & Concept, Central Pick & Mix, Cloetta

Sandra Kirstein - Global Shopper Activation Manager Pick & Mix, Cloetta


PR-byrå

Linda Häggkvist, Strateg, Wangari Studio

Sara Furin, Projektledare, Wangari Studio

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

CandykingNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.