Media
Candyking introducerar lösgodisemojis
Publicerad: 27 april 2021, 09:31
Tillsammans med Nord DDB rullar Candyking ut ett nytt kommunikationskoncept med godisemojis som ska undvika missförstånd och besvikelser under helgerna.
Candykings har tagit fram 50 olika godisemojis till telefonen. Syftet är att det ska bli enklare att plocka rätt godis till någon annan.
Enligt Andrea Lindgren, head of brand & concept, central pick & mix på Cloetta, har företaget tagit utgångspunkt i ”högst ovetenskapliga studier” som visar att åtta av tio har upplevt besvikelse eller frustration när någon köpt fel sorts lösgodis åt dem.
Kommunikationskonceptet kommer att vara en av grundstenarna på Candykings nordiska marknader och ska snabbt etablera associationen mellan varumärket, lösgodis och personliga favoriter.
– Vi ser att lanseringen av våra emojis kommer att underlätta dialogen mellan vänner och familj som nu kan dela sina personliga favoriter med varandra på ett enkelt sätt, säger Andrea Lindgren i en kommentar.
Vid lanseringen finns storsäljare som Colaflaskor, Plopp, Körsbär, Center och Hot Lips i digitala emojiversioner, och fler kommer att fyllas på över tid. Utvalda produkter finns redan nu även som GIF:ar på Giphy.
Konceptet kommer att rullas ut i alla varumärkets kanaler med engagerande butiksmaterial och digitalt content.
Med lanseringen av kommunikationskonceptet som förstärks med godisemojis ska Candyking bygga varumärket och stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis.
Arbetsgrupp
Nord DDB
Jonas Björlin/Caroline Wetterholm, Client Director
Tina Munck, Client Manager
Linnea Berglund, Planner
Kalle dos Santos, Art Director
Stefan Gustafsson, Copywriter
Andreas Dahlqvist, Chief Creative Officer
Anna Olivemark, Social Media Director
Moa Severin, Social Media Manager
Jesper Andersson, Media Planner
Christian Björnerhag, Content Designer Studio
Fredrik Källström, Graphic Designer Studio
Produktion
NORDx
Axel Wahlén, Developer
Mattias Nordenham, Senior Digital Designer
Albin Wikander, Technical Project Manager
Prince Talhaoui, Technical Director
Erik Hagström/Stefan Wikström, Producer
Kund
Andrea Lindgren – Head of Brand & Concept, Central Pick & Mix, Cloetta
Sandra Kirstein - Global Shopper Activation Manager Pick & Mix, Cloetta
PR-byrå
Linda Häggkvist, Strateg, Wangari Studio
Sara Furin, Projektledare, Wangari Studio