Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 8 juni 2012, 13:44
Unionen kampanj med superhjältar på jobbet.
I går anslöt sig 17 anställda på Carat till Unionens strejk. Carat är också fackförbundet Unionens mediebyrå som har varslat om strejken. Fackförbundets marknadschef Fredrik Nilsson tror inte att strejken kommer att påverka samarbetet efterom konflikten är mellan arbetsgivarorganisationen Almega och Unionen.
Unionen har sedan en tid tillbaka varslat om strejk under pågående förhandlingar med Almega, Tjänsteföretagen och Medieföretagen.
I går anslöt sig 17 medarbetare på mediebyrån Carats printavdelning till strejken.
Unionens marknadschef Fredrik Nilsson tror inte att den pågående strejken kommer att skapa friktion mellan fackförbundet och Carat.
– Det är bara ett märkligt sammanträffande. Vi har haft en dialog med våra medlemmar innan vi gick in i konflikten och vi försöker hålla isär relationen som kund och som fackförbund, säger Fredrik Nilsson till resume.se
Hur annonserar ni om strejken nu när printavdelningen är en del av den?
– Vi får göra som alla andra och det som vi behöver göra löser vi inhouse. Vi annonserar bara när det som bäst behövs.
Har strejken påverkat er dialog med Carat?
– Inte från min sida. Vår ambition har varit att hålla isär relationerna. Carat har varit vår mediebyrå under en längre period och jag kan inte se hur samarbetet skulle kunna ta slut när vi går ut ur den här konflikten. Det är viktigt att understryka att konflikten ligger mellan facket och arbetsgivarorganisationen Almega, vi har inget otalt med Carat.