Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Carin Fredlund bakom ny Resumé-satsning

Publicerad: 20 Augusti 2015, 06:44

Carin Fredlund ligger bakom Resumés nya digitala nyhetsbrev.

I slutet på augusti lanserar Resumé en helt ny titel. Då släpps premiärnumret av det digitala analysbrevet Analys & Marknad. Som redaktör värvas Carin Fredlund.


Ämnen i artikeln:

Carin FredlundResuméAnalys

Resumés läsarlöfte är nyheter, analys och inspiration. Målet är erbjuda läsarna kunskap som gör dem bättre på sitt jobb. Det nya brevet är till för att ge marknadschefer djuplodande och exklusiv analys och statistik.

– Vår strävan är att hela tiden erbjuda material som kan utveckla våra målgrupper. Under hösten gör vi en större satsning kring marknadschefernas roll i den komplexa värld vi lever i nu, säger Resumés chefredaktör Claes de Faire.

– I samarbete med Xtreme får vi exklusiv data och kan därtill addera analys som ger marknadscheferna ett nytt och effektivt verktyg, säger Claes de Faire.

Analys & Marknad riktar sig till alla som arbetar på en marknadsavdelning eller som vill få ökad förståelse för marknadschefernas utmaningar. Carin Fredlund är ett välkänt namn bland Resumés läsare och nu blir det en comeback efter att hon bland annat har skrivit i Dagens Industri, Dagens Media och under många år gett ut den egna tidningen Quo Vadis.

– Marknadsförare och kommunikatörer lever i en värld av ständig förändring och hård konkurrens som kräver stor lyhördhet och insikt för att vårda och utveckla starka varumärken. Då behövs fördjupning, och eftertanke, säger Carin Fredlund.

– Jag har bevakat och analyserat varu-märkesfrågor och marknadskommunikation i över 25 år och vet hur viktigt det är att det snabba nyhetsflödet kompletteras med kunskap och förståelse för sammanhangen. Goda exempel, forskning och utveckling, undersökningar och djupanalyser – väl förpackat – bidrar till att ge svar på varför utvecklingen ser ut som den gör och vad man kan göra för att styra den i den riktning man vill, fortsätter hon.

Några premiärnerver verkar Carin Fredlund inte ha:

– Jag kan inte tänka mig något roligare och mer intressant att bevaka som journalist. Så när Claes de Faire presenterade sitt förslag på ett nyhetsbrev som fokuserar på dessa frågor blev jag förstås förtjust. Jag ser det också som ytterligare- ett steg i den positiva utveckling som Resumé har haft på senare år och ser verkligen fram emot att jobba med Analys & Marknad.

Ämnen i artikeln:

Carin FredlundResuméAnalys

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.