Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Chefredaktör lämnar IDG

Publicerad: 28 november 2011, 14:48

Andreas Leijon.

Andreas Leijon, affärsutvecklare och chefredaktör på IDG, lämnar. Han blir istället vd och delägare i nystartade content marketing-byrån Content Innovation.


Content Innovation startades tidigare i höst av Lars Frank, tidigare Spoon Lab, och Per Boström, som införlivade sin designbyrå i det nya företaget. Resume.se har tidigare rapporterat att de båda, tillsammans med Per Morberg, tar över driften av Magasin Morberg – som tidigare drevs av Bonnier Tidskrift-ägda Spoon Lab.

Nu är det klart att Andreas Leijon, affärsutvecklare och chefredaktör på IDG, blir vd och delägare i Content Innovation.

– Jag har alltid älskat gränslandet mellan bra redaktionellt innehåll och marknadsföring. Nu får jag leva ut passionen med andra som delar den, säger han i ett pressmeddelande.

Han fortsätter:

– Jag är IDG i själ och hjärta men när Lars och Per kom med erbjudandet var det omöjligt att tacka nej till. Vi delar vision om vart medier och marknadsföring är på väg och tillsammans tror jag vi kan spela en viktig roll i att rita om kartan.

Andreas Leijon tillträder sin nya tjänst 1 mars.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.