Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Chic går mot strömmen – ökar utgivningstakten

Publicerad: 13 oktober 2014, 14:21

Chic ökar takten

Aller media ökar Chics periodicitet från fyra till sex nummer med start i januari 2015. Samtidigt anställer tidningen en ny moderedaktör i Csilla Vincefi Nee.


Ämnen i artikeln:

Charlotta FlinkenbergChicAller Media

Efter att ha varit borta från marknaden i ett år valde Aller media att relansera modemagasinet Chic förra året i ett experiment för att se om det fanns något intresse för läsare och   annonsörer. Fyra utgåvor per   år planerades i ett initialt skede och nu har Aller media   tagit beslut om att öka periodiciteten till sex nummer per   år med start i januari 2015.  

– Vi gjorde positivt resultat redan från första numret   och sommarens utgåva har sålt all time high i butik för   Chic. Det finns ett gammalt uttryck som heter "pinka i   medvind" och det gör vi nu, säger Charlotta Flinkenberg,   chefredaktör för Chic i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Självklart är vi ödmjuka inför utmaningarna som vår   bransch står inför och eftersom vi verkar i det mest   konkurrensutsatta segmentet är vi noga med att vara   försiktiga då det gäller höga, fasta kostnader eller dyr   marknadsföring. Vi har med minimal budget men maximal   passion skapat en lönsam produkt och är förstås fantastiskt   glada över att läsarna älskar vår kombination av shopping   och styling. Chic kör trendy but friendly-devisen, vi   exkluderar ingen utan vill ha en varm tonalitet och andas   service och inspiration. Detta ska du shoppa och så ska du   bära det. Det är ett koncept vi står fast vid och det har visat   sig vara ytterst framgångsrikt.

Förutom Charlotta Flinkenberg som chefredaktör och   Anna Ehlén som art director består team Chic av Lisen   Sundberg som är skönhetsredaktör. Nu förstärks teamet med Csilla Vincefi Nee som moderedaktör.  Hon är utbildad designer och   mönsterkonstruktör, har gått Tillskärarakademin   och arbetat med titlar som Damernas Värld, Veckorevyn,   Amelia, Café och King.

– Jag är oerhört glad över att återvända till CHIC, ett   magasin som jag stolt har varit med och byggt upp. Jag är   tacksam över förtroendet jag fått och känner ett starkt   engagemang för att utveckla CHIC som   modemagasin, säger Csilla Vincefi Nee i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.