Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Christina Saliba: Alex är medielandskapets 3.0-version

Publicerad: 13 december 2007, 15:48

PR-konsulten Christina Saliba hyllar Alex Schulmans blogg-comeback. – Det intressanta med Alex Schulman är att han är medielandskapets 3.0 version, säger hon.


Christina Saliba. Foto: Sören Andersson.

–   Alex   är ett fenomen som lyckats bygga sig ett av Sveriges mest kända personliga varumärken på kort tid, säger Christina Saliba, pr-konsult och expert på person-pr.

Vad är hemligheten?
– Han är unik, äkta, en förnyare och en underhållare av stora mått.

Saliba ser en tydligt trend mot att det nya medielandskapet också kräver tydliga profiler.

- Alex är det bästa exemplet på att personer är på väg att bli viktigare än medierna. Man läser inte Aftonbladet, man läser Alex Schulman.

I takt med att nyhetsbevakningen blir alltmer strömlinjeformad så ökar efterfrågan på intressanta profiler.

– Det är personerna som kommer vara avgörande om medierna lyckas eller inte.

Saliba menar att medierna måste jobba mer med att bygga personer, annars riskerar deras varumärken att bli mindre och mindre intressanta eftersom nyheterna inte skiljer sig så märkbart åt idag.

Bernt Hermele

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.