Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"City får det svårt"

Publicerad: 14 augusti 2008, 07:23

När City går ner till tredagarsutgivning får Metro ökad räckvidd – samt troligen även nya annonsörer. Det säger Metros vd Andreas Ohlson och tillägger: – Det blir svårt för City att få affären att gå ihop.


Metros vd Andreas Ohlson. Foto: Adam Olsson.

Enligt Andreas Ohlson var det väntat att City skulle tvingas vidta åtgärder.

– De har förlorat över 650 miljoner och man är i den här branschen för att tjäna pengar, säger han.

Kan det här bli Citys räddning?
– Det kommer att sänka kostnaderna, men frågan är om de kommer att behålla intäkterna.

– Jag tror att det blir svårt för dem att få affären att gå ihop.

Vad innebär Citys åtgärder för Metro?
– Vi får ökad räckvidd, fler läsare de dagar City inte kommer ut, fler läsare per tidning och det kan bli så att annonsörer som inte vill vara i en tredagarstidning kommer till oss i stället.

Hur kommer ni att utnyttja Citys nedtrappning till tre dagar?
– Vi kommer att avvakta och se hur det påverkar affären först.

– Men vi har aldrig sett vare sig City eller Punkt SE som konkurrenter, våra konkurrenter är de stora nationella spelarna.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.