Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Media

Citypaketet blir enmansbolag

Publicerad: 21 Maj 2013, 15:13

Citypaketets vd Leslie Marsden.

Foto: Resumé.

Under Dan Morén växte antalet medarbetare på Citypaketet. Men nu sjunker annonspaketets bemanning. Försäljningschefen Mikael Larsson sägs upp på grund av arbetsbrist. Kvar blir i praktiken enbart vd:n Leslie Marsden.


Ämnen i artikeln:

CitypaketetMikael LarssonLeslie Marsden

Citypaketet – annonspaketet för DN, GP och Sydsvenskan – påverkas liksom många andra bolag i branschen av de kärva tiderna. Efter att ägarna krävt en utvärdering av organisationen tar nu vd:n Leslie Marsden själv över uppgifterna som försäljningschefen Mikael Larsson har haft.

I praktiken blir nu Citypaketet ett enmansbolag.

– Ja, men vi har ju alltid jobbat ihop med DN, GP och Sydsvenskan så tillsammans blir vi ju många. Vi har aldrig haft en egen säljkår. Vi är mer en stab som ska se till att ha rätt paket med ett attraktivt erbjudande. Men givetvis är det tråkigt att vi inte kan ha kvar Mikael, säger Leslie Marsden.  

Beskedet kom som en negativ överraskning för Mikael Larsson som inte har klart med ny arbetsgivare.
– Det är givetvis inget roligt besked, säger Mikael Larsson till Dagens Media.

Leslie Marsden ser, trots tuffa tider, en ljusning.

– Vi ser att det håller på att vända, säger han.

Magnus Helander


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.