Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Media
Publicerad: 12 maj 2008, 07:28
Mediesäljbolaget Citysälj har fått in tre nya storkunder. Då ska horder av säljare rekryteras. – Vi behöver anställa 75 personer, säger vd:n Nico Bacigalupe.
Nico Bacigalupe. Foto: Isabelle Ödesjö.
Citysälj, som ifjol omsatte 14 miljoner räknar i år med en omsättning på runt 30 miljoner kronor.
Bolaget, som har Bonnier som största kund, har i dagsläget 122 anställda, men vid årsskiftet ska den siffran vara uppe i 200 personer.
Citysälj hade planerat att rekrytera många i år – men inte så många som 75 personer. I de siffrorna ingår två säljledare och en säljchef. Behovet uppstod efter att tre nya storkunder nyligen ramlade in.
– Det är väldigt stora kunder. Det är en färsk affär och jag vill inte säga något mer än mer än att det är morgontidningar och förlag i Sverige, säger Nico Bacigalupe.
Av de 75 nya rekryteras 50 till Stockholm och 20 till Borås.
– Det ingår i vår expansion att växa aggressivt, men vi skulle inte ha rekryterat så här mycket folk om vi inte hade fått in de här kunderna, säger Nico Bacigalupe.
– Vi rekryterar två-tre personer i veckan och får inte bromsa in.
Nico Bacigalupe ser ännu inga tecken på att branschen går mot dystrare tider.
– Vi har inte märkt av det alls. Vi ser en ökad ekonomi, säger Nico Bacigalupe.
Citysälj, som öppnar ett Oslo-kontor under året, grundades för fyra år sedan.
Magnus Helander