Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Clear Channel följer upp OOH Project – vill få fler stockholmare att engagera sig

Publicerad: 23 Januari 2020, 10:09

Förra vintern lanserade Clear Channel Out of Home Project som skulle visa hemlösa stockholmare var det fanns plats för natten. När initiativet återupptas används de digitala skärmarna också för att möta behovet av volontärer till härbärgena.


Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Out of Home Project som togs fram i samarbete med pr-byrån Prime var ett sätt att marknadsföra funktionerna i Clear Channels digitala skärmar och samtidigt få fler människor att hitta till Stockholms akuthärbärgen förra vintern. Nu återupptar utomhusboIaget initiativet med ett uppdaterat nödsystem som i realtid lockar stockholmare att engagera sig som volontärer på härbärgena.

Den uppföljande idén utformad av Clear Channels marknadsavdelning i samarbete med Prime och Bannerboy. Webbutveckling står Bannerboy för.

- Skärmarna finns på platser där de som lever i utsatthet rör sig vilket innebär att nödsystemet gör stor skillnad. Men vi har också en utmaning att samla tillräckligt många volontärer för att få verksamheten att gå runt under den snabba etableringen av akuthärbärgen. Nu hoppas vi att potentiella volontärer också hittar till oss, säger Isa Anton på ideella organisationen Ny Gemenskap, en av flera aktörer som arbetar med att ta hand om människor som lever i hemlöshet i en kommentar.

Mellan januari och mars kommer Clear Channels digitala skärmar visa skräddarsydda och realtidsanpassade budskap utifrån tid, temperatur, geografisk placering och hjälporganisationers information. När ett beslut fattas om att öppna lokaler akut för natten, vanligtvis kyrkor, kommuniceras behovet av volontärer genom platsstyrda budskap och nedräkning till uppsamlingstider på skärmarna.

Nödsystemet är aktivt i hela Stockholms innerstad. Vid mildare väder visas också budskap med information om vart allmänheten kan donera förnödenheter eller engagera sig långsiktigt som volontär.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Clear Channel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.