Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Clear Channel lanserar Madonnas nya singel i t-banan

Publicerad: 3 Februari 2012, 13:31

I dag klockan 15 har Madonnas nya singel världspremiär – i t-banan. Videon kommer att visas på Clear Channels digitala annonstavlor runt om i världen. Pr-händelsen har kommit till genom ett samarbete mellan Clear Channel och Madonnas management.


Genom samarbetet når Madonnas senaste singel  över 150 miljoner människor världen över genom Clear Channels nätverk – radio, utomhus, online och mobilt.

Videon kommer att visas klockan 15 i dag (svensk tid) på 1 600 olika digitala skärmar i USA, Frankrike, Spanien, Sverige, Norge, Singapore, Belgien, Finland och Storbritannien. Videon visas även klockan 16 och 17.

Konceptet ”Play Subway" – annonstavlor med rörligt material – är idag drygt 120 digitala skärmar på ett 10-tal innerstadsstationer i Stockholms tunnelbana.

– Detta påvisar vilken möjlighet som digitalt utomhus ger i att  synkroniserat kunna nå ut globalt med rörligt bild och kraftfulla  budskap till konsument” säger Alexis Logothetis, chef försäljning och affärsutveckling digitalt på Clear Channel Sverige, i ett pressmeddelande.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.