Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Coca-Cola firar jul med Bonnier Tidskrifter

Publicerad: 5 November 2012, 08:29

Coca-Cola väljer att samarbeta med Bonnier Tidskrifter i samband med sin julkampanj där läskjätten lanserar en egen julmust.


Ämnen i artikeln:

BonnierBonnier TidskrifterCoca-Cola

I dag startar Coca-Colas julkampanj där de passar på att lansera sin nya julmust Bjäre.

Vid ett köp av Bjäre eller någon annan av Coca-Colas produkter får välja en av sex BT-tidningar att få hem i brevlådan eller skicka till en vän. Det skriver Bonnier Tidskrifter på sitt intranät.

De utvalda titlarna är Amelia, Allt i Hemmet, Allt om Mat, Damernas Värld, Aama och Teknikens Värld. Kampanjen pågår året ut i nästan alla matbutiker i Sverige.

På Bonnier Tidskrifter har Coca-Cola samarbetat med Creative Sales chef Jascha Buckholt och Emma Selfvén, Affärschef marknad.

– Coca-Cola kontaktade mig efter kampanjen som vi gjorde för BonAqua som ägs av Coca-Cola. Inför varje jul har Coca-Cola en kampanj för att konkurrera med vår svenska julmust, och förra året fick de som köpte Coca-Cola ett specialdesignat glas. I år är det första gången som Coca-Cola har en egen julmust och därför är det extra roligt att de väljer att samarbeta med oss, säger Jascha Buckholt till Bonnier Tidskrifters intranät.

Vilka fördelar innebär det här samarbetet för Bonnier Tidskrifter?
– Det är förstås jättebra marknadsföring att synas tillsammans med Coca-Cola, som är ett starkt varumärke.

För de sex titlar som Bonnier Tidskrifter och Coca-Cola har valt ut innebär det dessutom en kraftig upplageökning. Coca-Cola har beställt totalt 225.000 tidningar, i snitt blir det nästan 40.000 ex per titel, och allt räknas med i TS.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.