Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Comhem ökar på alla fronter

Publicerad: 4 april 2012, 08:34

Comhems vd Tomas Franzén lägger all kundservice inhouse.

Foto: Pressbild.

Operatören Comhem ökar omsättningen till cirka 4,5 miljarder kronor, vilket är en 5-procentig ökning jämfört med 2010. Rörelseresultatet steg med 13 procent till 2,1 miljarder kronor. Comhem ökade samtidigt sina investeringar i infrastruktur och tjänster till 734 miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

Comhem

Comhem har ökat antalet kunder inom samtliga verksamhetsgrenar.  

Antalet digital-tv-abonnemang steg med 6 procent till 658 400,  bredbandsabonnemangen ökade med 3 procent till 550 900 och  telefonikunderna steg med 2 procent till 376 100.

Comhem har också  avslutat sitt största moderniseringsarbete i företagets historia under  våren.  Uppgraderingen av nätet i Stockholm gick på 100 miljoner kronor.

Sammantaget ökade investeringarna i infrastruktur och tjänster med 734 miljoner kronor:
– Vi fortsätter att investera 15-20 procent av omsättningen i vår verksamhet, säger Comhems vd Tomas Franzén i en kommentar.

Comhem offentliggjorde också en satsning på ett kundservicecenter i Örnsköldsvik under november.

Då centret är hela färdigbyggt ska det sysselsätta 200 anställda och leda till att Comhem sköter all kundservice inhouse:
–  Vi har under de senaste åren arbetat aktivt med att öka vår  kundservicekvalitet, att samla all kundservice i egen regi är  ytterligare en viktig del i det arbetet, säger Tomas Franzén i en  kommentar.

Comhem introducerade Bredband 200 i början av 2011 och  vid slutet av året var tjänsten tillgänglig för nära 1,6 miljoner Com  Hem-hushåll.

Comhem lanserade On Demand år 2009 och nu har  utrullningen gått i mål, vilket innebär att tjänsten är tillgänglig för nära 1,6  miljoner hushåll.

Comhem har också introducerat en rad nya Play-kanaler under 2011 och erbjuder numera sammanlagt 23 sådana kanaler.

Bolaget fortsätter också att satsa på HDTV och hade vid utgången av 2011 totalt 21 HD-kanaler i sitt utbud.

Comhems ägarförhållande har också förändrats under det gångna året i och med att riskkapitalbolaget BC Partners köpt bolaget.

Comhems  intäkter under det fjärde kvartalet landade på drygt 1,1 miljarder  kronor, vilket var en 4-procentig ökning jämfört med motsvarande period  år 2010.

Rörelseresultatet under Q4 ökade med 3 procent till 508 miljoner kronor.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Comhem

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.