Media
Comviq väljer Deasign
Publicerad: 2 maj 2012, 13:49
Mobiloperatören Comviq har valt digitala byrån Deasign som strategisk partner för sin digitala nävaro i Sverige. Uppdraget består i att arbeta med alla aspekter av Comviqs digitala kanaler, inklusive Comviq.se och sociala medier.
FH
Fredrik Hazén
Det var i februari i år som Tele2-ägda Comviq gick ut i pitch för sitt digitala uppdrag. Målsättningen var att hitta en partner som kunde ta lead för den digitala affären efter flera år med mer lösa byråsamarbeten.
Enligt Magnus Larsson, som är affärsområdeschef för Comviq vann Deasign uppdraget för att de snabbt förstod Comviqs affär och snabbrörliga kultur. Ambitionen med den digitala närvaron är att stärka positionen som Sveriges billigaste mobiloperatör.
– En bra närvaro online innebär skal- och kostnadsfördelar som gör att vi kan skapa en billigare kundupplevelse, säger Magnus Larsson.
Den digitala närvaron kommer koncentrera sig till comviq.se, men inkluderar även arbetet inom sociala medier. Exempelvis kommer Comviq fortsätta ha en stark närvaro på Facebook.
Vi är idag den enda operatören som erbjuder hela vår webbutik på Facebook. Inom samarbetet kommer vi fortsätta hitta liknande nya kanaler där vi kan utveckla vår affär, säger Magnus Larsson.
Hos Deasign, som har kontor i Stockholm, Helsingsfors och St. Petersburg är man mycket glada.
– Vi har en förkärlek för konverteringskrävande projekt där vi tydligt kan påverka affären - och webben är en viktig säljkanal för Comviq. Att få bidra till Comviqs affär i kombination med Comviqs starka historia som utmanare och prisledare gör det här till ett väldigt roligt uppdrag, säger Axel Bendrik, vd Deasign i ett pressmeddelande.
Arbetsgruppen på Deasign består av projektledaren Niklas Grennard, Art Directorn Daniel Flodman, informationsarkitekten Erik Göransson, Art Directorn Jens Eriksson samt strategen Anna Rosang.