Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Content Innovation tar över VAs layout

Publicerad: 20 december 2013, 09:54

Det blir Content Innovation som tar över Veckans Affärer lay-out efter nyår och anställer tidningens nuvarande AD.


– Vi hade samtal med flera bolag innan vi bestämde oss, säger Veckans Affärer chefredaktör Ulf Skarin. Men det var Content Innovation som passade oss bäst.

Det har varit många intresserade som hört av sig sedan Veckans Affärer i oktober meddelade att man skulle minska personalen och lägga lay-outen på stan.

– Det här blir en bra lösning för oss eftersom vår nuvarande AD Daniel Låftman anställs av Content Innovation, säger Ulf Skarin. Det innebär att det blir en smidig övergång.

Content Innovation, som startades för två år sedan, har i dag tio anställda. Bland kunderna i övrigt finns bland annat företag som Spendrups, Bravida, Stadium, Norrlands Guld och Sjöfartsverket.

Företaget tar över lay-out-uppdraget efter nyår och kommer därmed att producera samtlig 20 nummer under 2014.

Parallellt med upphandlingen av lay-outen har VA också bedrivit ett varumärkesarbete med Cabomba.

– Det handlar inte om någon förändring av vårt varumärke utan snarare hur vi ska kommunicera ut det på våra plattformar, säger Ulf Skarin. Resultatet av det arbetet kommer att gälla direkt efter nyår.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.