Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Coopiös digitalsatsning

Publicerad: 13 december 2011, 12:50

Coop kraftsamlar digitalt. Nu värvar dagligvarukedjan Carola Lundell som ny chef för digitala kanaler. Hon kommer närmast från en tjänst som chef för Electroluxkoncernens digitala medier.


På Coop kommer Carola Lundell att ansvara för företagets digitala närvaro, som bland annat innefattar e-handel och sociala medier.

– Carola är en drömrekrytering. Hennes kunskaper och erfarenheter av affärsutveckling och marknadsföring i digitala kanaler gentemot konsumenter tillför Coop stort värde. Genom rekryteringen av Carola accelererar och kraftsamlar vi arbetet i de digitala kanalerna, vilket är en förutsättning för ett kommersiellt framgångsrikt Coop, säger Thomas Engelhart, vd på Coop Marknad, i en pressrelease.

Carola Lundell tillträder sin nya tjänst i mitten av januari.

– Det är en fantastisk utmaning att få vara med och driva förändringen och förnyelsen av ett av Sveriges mest kända varumärken. Coop har en mycket spännande resa framför sig och jag är övertygad om att digitala kanaler kommer vara oerhört viktiga för att driva kommersialisering och dialog med medlemmarna, säger Carola Lundell.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.