Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Media

Corporate bullshit tema för Stora Annonsördagen

Publicerad: 17 Januari 2013, 07:48

Foto: Pressbild.

Sveriges Annonsörer håller i Stora Annonsördagen för tolfte året i rad. Årets tema är Företagskultur – ärlig kommunikation eller corporate bullshit?


Ämnen i artikeln:

Jannice BorekullStora Annonsördagen

Stora Annonsördagen sker den 18 april på Grand Hôtel i Stockholm.

Temat  företagskultur har fallit sig naturligt i takt med ett alltmer ökat  intresse för ämnet, enligt Jannice Borekull, chef för utbildningar och  event på Sveriges Annonsörer:

– Vi är alltid nyfikna på hur landets  ledande chefer, politiker och företagsledare ser på marknadsföring och  reklam, i synnerhet vilket värde de anser att marknadskommunikationen  har för företagets kommersiella framgångar, säger hon i en kommentar.

Jannice Borekull menar också att temat ligger i tiden i och med att ekonomisk kris och minskad tillväxt är: ”vardagsmat.”

Hon menar också att såväl globala etablerade  svenska företag som IKEA och H&M såväl som nyare bolag som Spotify  och Google utveckla värderingar som kan överleva alltifrån förändrat  ledarskap och teknologiska genombrott till omorganisationer och  lågkonjunkturer.

Frågeställningar rör alltifrån hur mycket ledningen  och anställda påverkar företagskulturen och hur man exporterar  företagskultur till hur företagskulturen påverkas av sociala medier.

Jannice  Borekull menar också att det finns exempel på företag som har lyckats  skapa starka varumärken genom att låta företagskulturen utgöra ryggraden  i all kommunikation, men också när just avsaknaden av en positiv  företagskultur har bidragit till företagets framgångar.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.