Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

Cybertalangerna som slåss om en plats i Cannes

Publicerad: 15 maj 2012, 12:13

De tre nominerade bidragen. Klicka på länkarna i texten.

Här är de nominerade svensktalangerna som kan få tävla i Young Lions i Cannes, i kategorin Cyber. Vinnarna koras den 5 juni.


Ämnen i artikeln:

Young Lions SwedenYoung Lions

Vinnarna av de nedan nämnda nominerade får åka till Cannes i juni och tävla mot de  andra Young Lions-finalisterna från övriga världen samt ta del av Cannes Lions  festivalen.

Komm, Sveriges representant för Cannes Lions, arrangerar den  svenska uttagningen som i år är uppdelad i tre kategorier: cyber, print  och media.

Tävlingen gick ut på att skapa en kampanj för Svenska  Livräddningssällskapet (SLS) och Simborgarmärket enligt en given brief.

Nominerade för Young Lions Sweden i kategori Cyber är:

Jim Nilsson och Jacob Björdal, Forsbergs skola
Bidrag: Beach20XX
Interaktiv kampanj för att föryngra simborgarmärket.
Se bidraget här.

Christofer Weider, frilans och Gustav Johansson, The Fan Club
Bidrag: Nya Simborgarmärket
Simborgarmärket  is a classic symbol for the ability to swim and for water safety.  Sadly, the number of people buying the actual pin is declining. That's  why Svenska Livräddningssällskapet wants to modernize the image of  Simborgarmärket. But there is a problem: A pin that no one is wearing,  isn't very modern.
Se bidraget här.

Lisa Hågeby och Andrea Andersson, Beckmans Designhögskola
Bidrag: Rädda livet på en vän
För  25 kronor kan man ge bort ett simborgarmärke till någon man bryr sig  om. Man betalar enkelt genom sin mobil och ett SMS skickas till vännen.  För att lösa ut sitt märket måste man simma 200 meter. SLS samarbetar  med Sveriges kommuner så att man får komma in i simhallar gratis mot  uppvisning av en kod som kommer i sitt SMS.
Se bidraget här.

Juryn har bestått av:
- Mia Clase (ordförande), executive creative director McCann Stockholm
- Lars Holthe, art director Åkestam Holst
- Amanda Koutra, vd Carat
- Fredrik Simonsson, creative director DDB Stockholm

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.