Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Media

"Dags att profilera varumärket ännu mer"

Publicerad: 7 mars 2011, 11:47

Expressen har en helsidesannons hos Bonnier-kollegan Dagens Industri i dag. – Expressen brukar ha tv-reklam i TV4 och både Fyran och DN har annonserat i Expressen, så det är väl naturligt att vi kör helsida i exempelvis DI. Jag tror tiden är mogen för Expressen att profilera varumärket ännu mer, säger Expressens chefredaktör Thomas Mattsson.


Ämnen i artikeln:

Thomas MattssonExpressen

Expressen-annonsen i DI i dag.

Expressen annonserar i dag i en helsida i Dagens Industri om att kvällstidningen är Sveriges mest lästa dagstidning enligt Orvesto Dag för december och januari 2010.

– Vi vill påminna publiken, och gärna annonsörerna, om att Expressen vinner marknadsandelar och att det nu finns två i princip lika stora kvällstidningar som i olika undersökningar förmodligen lär alternera om förstaplatsen, säger Thomas Mattsson.

Hur mycket annonserar ni om detta i övrigt?
– Vi har gjort reklam i branschmedier och det kommer mer marknadsföring som i olika kanaler berättar om Expressen. Med Dagens Industri når vi en intressant målgrupp, och vi annonserar ju gärna i koncernmedier.

Thomas Mattsson menar att det även finns mycket innehåll att berätta om – som exempel nämnar han ”Julian Assange-scoopet i fjol, det exklusiva mötet med Victoria och Daniel på deras smekmånad och världsnyheten om Lockerbie”.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Thomas MattssonExpressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.